Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016

MathSchoolDocs



Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα για «Τα σχολικά Μαθηματικά», στις συζητήσεις για τα σχολικά Μαθηματικά.

 Μας απασχολούν θέματα που αφορούν το περιεχόμενο, την μάθηση και την διδασκαλία των σχολικών Μαθηματικών. Μας απασχολεί το ζήτημα της θέσης και της σπουδαιότητας των σχολικών Μαθηματικών στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην ζωή των ενηλίκων. Μας απασχολεί η συμβολή των σχολικών Μαθηματικών στην (ανα)συγκρότηση της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτισμικής ζωής της χώρας μας, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Μας απασχολούν οι πολιτικές που αφορούν τα Μαθηματικά και ιδιαίτερα τα σχολικά Μαθηματικά.




Η αποτυχία τόσων πολλών μαθητών στα σχολικά Μαθηματικά γιατί εξακολουθεί να περνά απαρατήρητη; Οφείλεται στο ίδιο το σύστημα αξιολόγησης; Οφείλεται στις μεθόδους διδασκαλίας; Οφείλεται στο Πρόγραμμα Σπουδών; Ή σε όλα μαζί;

Μια σειρά από ζητήματα των σχολικών Μαθηματικών οριοθετούνται με ανελαστικό τρόπο από το Πρόγραμμα Σπουδών και τα σχολικά εγχειρίδια των σχολικών Μαθηματικών. Ο μεγάλος όγκος της διδακτέας ύλης και η αποσπασματική κατανομή του, οι συμπεριφοριστικού τύπου μεθοδολογικές προσεγγίσεις που προτείνονται στα σχολικά εγχειρίδια και οι αγχωμένες πρακτικές διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, είναι μερικά από τα ζητήματα που μας απασχολούν.

Από την δεκαετία του 80 και μετά ελπίσαμε (και εξακολουθούμε να ελπίζουμε) στην καταλυτική συμβολή των ψηφιακών μέσων, ώστε να αλλάξει ο τρόπος διαπραγμάτευσης των σχολικών Μαθηματικών και να μετεξελιχτούν οι διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών, επηρεάζοντας ταυτόχρονα τις αντιλήψεις όλων όσων εμπλέκονται στην εκπαίδευση των Μαθηματικών. Μας απασχολούν δηλαδή τα ζητήματα της ένταξης των ψηφιακών τεχνολογιών στην μάθηση και στη διδασκαλία των σχολικών Μαθηματικών.

Αν και πιστεύουμε ότι η κατάρτιση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι προσωπική τους υποχρέωση, το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να παρέχει τις ευκαιρίες και τα μέσα για την επαγγελματική τους εξέλιξη. Μας απασχολούν και αυτά τα ζητήματα. Ποιο πρέπει να είναι το πλαίσιο και το περιεχόμενο επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών των Μαθηματικών; Που πρέπει να δοθεί έμφαση; Με ποια μέσα και ποιες διαδικασίες;

Η πολυπλοκότητα της μάθησης και της διδασκαλίας των σχολικών Μαθηματικών είναι δεδομένη και μας απασχολεί ιδιαίτερα. Ποιες ικανότητες πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός; Ποια χαρακτηριστικά του είναι σημαντικά; Τι ρόλο παίζουν οι αντιλήψεις του για τα Μαθηματικά ως επιστήμη και ως σύστημα εκπαίδευσης των νέων; Οι παρακάτω ιστοσελίδες αναδεικνύουν ένα μέρος από αυτά τα ζητήματα:


Μια ιδέα για τη παιδαγωγική: https://gr.pinterest.com/pin/205476801721664709/

Μια ιδέα για την μάθηση: http://cmapspublic3.ihmc.us/rid=1LGVGJY66-CCD5CZ-12G3/LearningTheory.cmap

Όπως μπορεί να διαβάσει κανείς στο Good practice in primary mathematics: evidence from 20 successful school

Τα μαθηματικά είναι παντού γύρω μας. Στηρίζουν μεγάλο μέρος της καθημερινής μας ζωής και το μέλλον μας ατομικά και συλλογικά. Όπως είπε ο υπουργός Παιδείας πέρυσι
« ... η μαθηματική κατανόηση είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον των παιδιών μας. Το οικονομικό μας μέλλον εξαρτάται από την προώθηση της καινοτομίας, την ανάπτυξη τεχνολογικών καινοτομιών, και τις συνδέσεις μεταξύ επιστημονικών κλάδων. Και κανένα από αυτά δεν είναι δυνατό να συμβεί χωρίς την εξασφάλιση ότι όλο και περισσότεροι νέοι μας είναι μαθηματικά εγγράμματοι και μαθηματικά βέβαιοι. Η μαθηματική αντίληψη αποτελεί τη βάση της επιστήμης και της τεχνολογίας, και αυτό είναι το θεμέλιο της τεχνολογικής και οικονομικής προόδου. Καθώς η τεχνολογία πληροφοριών, η επιστήμη των υπολογιστών, η μοντελοποίηση και η προσομοίωση γίνονται αναπόσπαστα μέρη σε μια συνεχώς αυξανόμενη ομάδα βιομηχανιών, η σημασία των μαθηματικών όλο και μεγαλώνει».


Τα SchoolMathDocs έχουν σκοπό να αναδείξουν ζητήματα σχετικά με τα παραπάνω θέματα. Έτσι πιστεύουμε ότι θα συμβάλουμε στη διεύρυνση της συζήτησης για τα σχολικά Μαθηματικά.

κγ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου